Frågor & svar!






Om ni fick förändra världen på ETT sätt, vad skulle ni då göra?
Svar:
Veronica: Utrota krigen.
Bea: Att alla människor skulle få FRIHET

Hur sminkar ni er? vad för produkter o märken använder ni er?
ni är så fint sminkade tyker jag! puss

Svar:
Veronica: Till vardags brukar jag använda en maskara från Loréal, täckstift från Art deco, rouge från make up store, ibland läppglans från lancome.
Till fest använder jag allt det där plus foundation från kanebo, ibland ögonskugga från vive la diva och eyeliner från isadora.
Svar:
Bea: Till vardags använder jag foundation från kanebo total finish (just nu är den slut så använder en annan bra från clinique som heter superbalanced makeup) Maskara från Loreal, eyeliner från isadora, solpuder från Nouba. Har ibland läppglans, min favorit är Dior's diorkiss mango soda.
Till fest har jag ibland ögonskugga från viva la diva eller Dior.


Vem är 91a och Vem är 93 ? :)

Svar:
Bea är 91:a och Veronica är 93:a.

Brukar ni skrynkla pappret när ni går på toa eller vika det?
svar:
Båda viker pappret, haha.


hur är de att ha en blogg när ni är systrar? bråkar ni aldrig om vad ni ska skriva om ? ;) haha :)
svar:
Vi tycker att det är kul att ha en blogg tillsammans eftersom vi är så pass bra vänner.
Jo, ibland kan det bli lite småtjafs faktiskt, hehe.


Eran favoritsysselsättning?
Svar:
Veronica: Vänner, musik, shopping, blogga, festa, baka(hehe)
Bea: vänner, musik, shopping, festa, läsa, blogga,



Hur skulle ni beskriva varandra med tre ord?

Svar:
Veronica om Bea:

Underbar, rolig & envis
Bea om Veronica: Genomsnäll, rolig, bäst

Lyssnar ni på samma typ av musik?
Svar:
Nej inte all musik, men ganska mycket.


Varför började ni att blogga?
Svar:
Vi tyckte att det verkade kul och Veronica behövde träna sig lite inför hennes framtida jobb och projekt.



Har ni några skönhetsknep?
Svar:
*Om ni vill ha långt hår, klipp er inte så ofta!
*När du sminkar dig tänk på att framhäva din skönhet istället för att täcka det så att ansiktet ser ut som en kaka, haha.
*Välj den hårfärg som är mest lik din naturliga, vi tycker att det nästan alltid är snyggast.



vilka är era favorit bloggar?
Svar:
Kenza, blondinbella, stinalee, gaybloggen, foki



läser ni någon liten blogg? vilken i sånna fall gillar ni mest?
svar:
ja det gör vi, några st. Vet faktiskt inte, det finns många bra.



kan ni inte göra ett inlägg hur ni sminkar er fixar håret oså? :)
svar:
Vi har ett sminkinlägg i vår blogg sen tidigare, kolla i arkivet! Ett hårinlägg kan vi göra, bra idé.


hur många besökare har ni haft som mest?
svar:
Idag har vi besöksrekord, just nu 2160 och klockan är 21.00, men det lär väl bli fler får vi hoppas.



hur många premuneranter på bloglovin?
svar:
ca. 65st




är den här eran första blogg?

Svar:
Nej Bea har haft tidigare, men Veronicas första.



Vad vill ni uppnå med den här bloggen? Den är rätt stor nu också! 1000 bloggläsare. Inte illa
svar:
Ja, nu har vi ökat det dubbla dessutom, hehe. Vi vill få er läsare att gilla den här bloggen och vi hoppas att ni tar del av våra tips!



Hur gör du, Veronica för att få så sjukt fin hud? Tycker att du ser så perfekt och felfri ut på varje bild. Porslinshud :D
svar:
Veronica: Tack! :) Jag har faktiskt alltid haft bra hud(förutom för nån månad sen, då jag använde handtvål i ansiktet haha), bra gener I guess ;) Men har tipsat tidigare i bloggen om Dr hauschka produkter, de är riktigt bra.



Och vem är det som har designat er blogg? Är det ni själva? :)

Svar:
Det är vi som gjort den :) Det är främst Bea men Veronica har hjälpt till litegrann med idéer och så.




dessie eller kissie är sämst?
svar:
Kissie, för att hon är 18år och beter sig som 14 medan Dessie är typ 14 och beter sig som det, där är skillnaden.




Vad för typ av kille faller ni för? asså vad för stil?
Svar:
Veronica: Det har varit väldigt olika med det, svårt o säga vilken stil. Men gillar inte fjortisboys, haha.
Bea: Förut föll jag bara för brunetter, men nu har det ändrats. Faller för alla typer av killar. Allt från "rock-killar" till hiphopare. En allätare helt enkelt ;)




har ni pojkvän nu?
Svar:
Nej, ingen av oss har pojkvän.




hur länge varade erat längsta förhållande?
Svar:
Veronica:
ca.1,5år
Bea: typ 1 år (men inte i ett sträck men med samma kille) 



hur gör ni för att hålla i er form? tycker ni är smala o riktigt fina kroppar.
Svar:
Veronica:
Tack du! Jag ser mig inte som jättesmal faktiskt, mer som normal. Jag gör inget speciellt, mer än att gå långpromenader vilket jag tycker är bra. Men jag äter mycket godis och fet mat, haha.
Bea: Tack! Jag gör verkligen ingenting. Äter som en häst och motionerar mycket sällan.




Hur långa är ni?
Svar:
Bea är 1.72m och Veronica är 1.62m.



Favorit affärer?
Svar: Zara, gina tricot, monki, topshop & bikbok




Vad skulle ni inte kunna klara er utan?
Svar:
Familjen.



Vad heter silvertoningen du använde tidigare, vilket märke var det och vart kan man hitta den? Kram!
Svar:
Den är från Wella och det står silver på förpackningen. Den finns på frisörsalonger och kostar ungefär 100kr.
Vill bara varna dig för den, den förstörde hela mitt hår, alltså jag fick mörkgrått hår. Använd den inte!




hej, har precis hittat eran blogg, och undrar om ni brukar ha vidioinlägg iibland?
det tycker jag är skojj!

Svar:
Hej! Vi har aldrig gjort det, men funderar lite på om vi ska börja med det, om vi vågar, haha.




är ni duktiga i skolan?
Svar:
Veronica: Jadå, jag är nöjd.
Bea: Jorå är jag väl




Vad har ni för betyg?
Svar:
Veronica: Jag hade 300p när jag gick ut 9:an, 10MVG.
Bea: I högstadiet var jag ett typiskt "vg-barn" hade vg i alla ämnen utom i tyska som jag hade mvg i. Nu i gymnasiet har jag blivit duktigare, har ca 10 mvg ungefär




vem är eran favoritbloggare?
Svar:
Kenza

vad tycker ni om dessa bloggare:
kissie.
blondinbella.
dessie.
gaybloggen.
paow.
kenza?
Svar:
Kissie: Omogen och elak i bloggen.
Blondinbella: Otroligt duktig och verkar vara en härlig människa.
Dessie: Lite överdriven men ändå skönt blåst.
Gaybloggen: Skönaste killen.
Paow: Tycker faktiskt rätt bra om henne, hon har mognat.
Kenza: Vi gillar verkligen henne, dessutom är hon riktigt vacker!




Vad använder ni för hår&sminkprodukter, hur får ni eran hy så mjuk och perfekt?
Svar:
Veronica: Smink, se ovan. Hårprodukter brukar jag inte använda, men ibland hårspray från goldwell och glansspray från Tigi. Till huden använder jag Dr hauschkas produkter.
Bea: Smink, se ovan. Hårprodukter har jag lite olika. Spray=goldwell. Värmeskydd=schwarzkopf osis. torrschampo: osis dust it. Hud= dr hauschka




är det inte jobbigt att dela blogg? :)
Svar: Nej, det tycker vi inte. Det är bara kul att dela sin glädje när det går bra.




när ungefär började ni blogga ? :)
Svar:
I början av juli, alltså är bloggen ganska nystartad.




hur många bloggkrig har ni haft? skriv med vilka också :)
Svar:
Vi har inte haft något.




hur kommer det sig att ni driver bloggen ihop?

Svar:
Vi tyckte det verkade roligt att dela blogg, vi är så mycket på fritiden och gör mycket saker tillsammans så det passade oss perfekt.




vad sysslar ni med?
Svar: Skola, vänner, shopping, blogg, fester osv.




vilken skola/utbilning?
Svar:  Bea går frisör och Veronica sam ekonomi.




tjänar ni ngt på blogggen?
Svar: japp, litegrann.




e det löshår ni har i?
Svar: Nej ingen av oss har det.




vad är ni mest nöjd resp. minst nöjd med i erat utseende?
tycker ni är supersöta!

Svar:
Veronica: Jag är mest nöjd med mitt hår tror jag och minst nöjd med mina fula fötter, haha.
Bea: Är mest nöjd med mina ögon o minst nöjd med mina tänder.




gillar du min blogg? (Amir bitch)
Svar: Haha om du syftar på Amir "Gaybloggen" så gillar vi den, klart!




Vad hette den första ni hångla me? ;p
Svar:
Veronica: André, vi gick i femman.
Bea: (skämmigt om han läser bloggen så jag ger er första bokstaven) J haha



Hur blir man så smala och snygga som er? :)
och ni har en jääätte fin blogg med många små detaljer!
Jag kommer börja följa den! ;)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att du gillar den! :) Haha ingenting speciellt faktiskt!




Vilka är era högsta drömmar?
Svar:
Veronica:
Att få ett framtida jobb som jag trivs med, bilda en familj som jag älskar och självklart vara frisk.
Bea: Att jobba som något jag verkligen älskar. Hitta mitt livs kärlek o få bebisar. Sen vill jag att min familj ska vara friska o må bra.



Vilka är era största idoler?
Svar:
Veronica:
Jag har ingen direkt idol.
Bea: hmm. Michael Jackson.




Vad skulle ni göra om ni fick 10 miljoner var?
Svar:
Veronica: Jag skulle skänka bort flera miljoner till välgörenhet, men också bjuda familjen på en trevlig resa i ett varmt land. Jag skulle även shoppa mycket, köpa en fin lägenhet och bil.
Bea: Skulle skänka massa till välgörenhet. Skulle flytta till sthlm, los angeles, eller new york. Skulle ge massa till familjen och självklart shoppa massa.




Finns det någonting ni vill ändra på er själva? =)
Svar:
Veronica:
Nej, jag är nöjd som jag är, men ibland är jag lite för snäll, så skulle nog vilja ändra lite på det.
Bea: Mitt heta temperament skulle jag gärna säga goodbye till




vad tycker ni egentligen om kissie ? :)
Svar: Pinsam och omogen tjej helt enkelt.




era stilikoner?
Svar:
Veronica: Kenza
Bea: Kenza, Elin Kling




Varför är ni så snygga?:P
Svar: Haha, tycker du det? Det tackar vi för :)





hur många har ni haft sex med ?
Svar: Det är lite privat så det vill vi inte svara på.





favorit plagg?
Svar:
Veronica:
På sommaren är det jeansshorts och på vintern skinnjackan
Bea: converse





Hur vill ni att ert liv ska se ut om 10 år? =)
Svar:
Veronica: 
Ett jobb jag trivs med, en pojkvän jag älskar, kanske barn och en fin lägenhet/hus.
Bea: I toppen på min karriär, pojkvän, bebis, hund, villa, bor i LA




har ni några mer syskon? :)
Svar: Nej, våran söta vovve bara.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Bra svar =)



Kolla in mitt inlägg där ni får en gratis chans att bli rik!



http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/08/internetgambling.html

2009-08-17 @ 23:10:25
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Haha ,okeii.

2009-08-17 @ 23:13:45
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå vad är det här?? har ni startat redan:O:O jag ville ju ställa en fråga och jag tänker göra det nu iaf!



Veronica(den lilla eller storasyster :P), finns det något som du är avundsjuk på din syster?

Bea, samma fråga:) hehhehehe 2 flugor i en smäll.



svara tjejer:)

2009-08-17 @ 23:14:43
Postat av: b&v

Svar anonym:

Hehe japp, vi började redan på dagen med frågestunden :)

Nej, vi är inte avundsjuka på varandra. Vi har väldigt svårt att vara det på någon.

2009-08-17 @ 23:17:59
URL: http://apieceofsisters.blogg.se/
Postat av: Erica

har frågestund på min blogg nu:)

fråga vad du vill ;D

www.smissie.blogg.se

2009-08-17 @ 23:38:11
URL: http://smissie.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Härlig blogg ni har! :)

Roligt att ni har den tillsammans!

Ha det fint!

2009-08-18 @ 00:39:14
URL: http://picturesandstuff.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Shopping och Mode
RSS 2.0




























Alltomlinser.se

Erbjudanden24.se
Gratis-guide.se