Enchiladas

Jag har alltid tyckt om att laga mat, och nu menar jag inte mat som typ; makaroner o köttbullar eller mos o korv och sådan mat. Mer avancerad mat gillar jag att göra, som krävs mer än att värma. Rätter med många och gärna krångliga ingredienser och recept fastnar jag för.
Idag gjorde jag något nytt, Enchiladas. Mexikanskt. Supergott!
Jag brukar sällan följa recept, brukar bara kolla det viktigaste (hur länge det ska vara i ugnen, huvudingredienser osv)
Annars brukar jag bara göra på måfå och ta i det som känns rätt, och det har aldrig misslyckats hitills iaf.
Så tänkte ge er mitt enchilada recept!

6 Portioner

Detta behöver du:
4 normalstora kycklingfiléer
Olivolja (litegrann)
salt
svartpeppar
Chilikrydda
tacokrydda
1 normalstor röd paprika
1 ½ dl keso (vanlig utan någon speciell smak)
2 dl Creme fraiche paprika & chili smak
200 g Fetaost
2 dl Riven ost
½ normalstor rödlök
6 st tortillabröd


Sätt på ugnen på 225 grader. Skär sedan kycklingfiléerna i ganska små bitar. Stek i stekpanna i olivolja på nästan högsta värmen. Krydda med salt, svartpeppar, chilikrydda samt tacokrydda.
 Medans kycklingen steks, hacka den röda paprikan och när det är ca 5 minuter stektid kvar av kycklingen häller du i paprikan i pannan.
Medans det steks blandar du i en bunke keson tillsammans med creme fraichen och rör om. Sedan häller du i fetaosten och den rivna osten i kesoblandningen.
När kycklingen och paprikan är nästintill färdigstekt häller du i hackad rödlök i pannan och steker i bara någon minut.
Därefter häller du i kycklingen,paprikan o löken i kesoblandningen och blandar ihop allting.
Sen häller du hela blandningen med lagom mäng på tortillabröd som du sedan rullar ihop en och en. Toppa med lite riven ost ovanpå den ihoprullade enchiladan.
Sen in i ugnen i ungefär 10 minuter, sen är det klart!!



Hur gott som helst, mums!!


Kommentarer
Postat av: emma

Allt bra? =)

2009-07-18 @ 20:29:39
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Hallådär ! :) haft en bra lördagskväll ?^^

2009-07-18 @ 21:54:25
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: 20 år och mamma

Hejsan. jätte fin blogg :D..



hehe min mamma gjorde enchiladas till middag idag, fast med köttfärs i. riktigt gott :D

2009-07-18 @ 23:00:24
URL: http://jochw.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Shopping och Mode
RSS 2.0




























Alltomlinser.se

Erbjudanden24.se
Gratis-guide.se