Lika?

Jag tänkte skriva ett inlägg nu om hur jag (Veronica) och min syster Bea har för personligheter.
Det kommer ständigt frågor om vi är tvillingar och folk ger kommentarer om att vi är superlika till både utseendet och sättet.
Ni får avgöra nu om ni håller fast vid det eller om ni tycker att vi är helt olika.

Veronica:
Jag är en tjej som inte söker "bekräftelse" som det finns många som gör, som vill synas som skryter över sig själva, ljuger sig till saker för att få synas. Jag är mer den här tjejen som är lite blygare på det sättet, inte blyg i min personlighet utan blyg när det gäller att synas, eller om något går bra vill jag ofta hålla det för mig själv.

Jag bryr mig inte om att ha så många vänner som möjligt, jag vill endast ha riktiga vänner och inga falska vänner som snackar skit bakom ryggen eller som byter åsikt hit och dit. Jag vill inte ha en falsk vän, jag har fått uppleva så mycket sånna i mitt liv så det är nog med det.
Med en riktig vän menar jag en person som bryr sig om mig och tänker på mig, vill vara med mig för att jag är mig själv, att personen gillar MIG som jag är utan att man behöver tänka på hur man ska vara/bete sig och en person som jag kan prata med om nästintill allt.

Jag är en tjej som gärna vill satsa på saker jag främst tycker är roligt, jag är väldigt envis så jag ger nästan aldrig upp.
Bara om det är något jag tycker är riktigt tråkigt och ointressant men oftast lägger jag ner mycket energi på saker och vill gärna göra det så bra som möjligt.

Jag får ofta mycket skuldkänslor över saker som andra kanske inte ens tänker på eller lägger märke till, men vad vet jag? Det finns ju självklart människor som bryr sig mycket mer om saker än vad jag gör.
Det kan vara att jag sitter och funderar jättelänge på något långt borta, på andra sidan jordklotet, hur hemskt det måste vara för de människorna, hur deras vardag ser ut, hur de mår och hur de klarar sig, medan jag sitter där och inte äter upp allt på tallriken.
Jag tycker att det är bra att bry sig om saker och ha empati, men självklart är det inte bra med för mycket empati heller, tillslut kanske det slutar med att man sitter där och gråter över att man gör det minsta lilla fel , att det övergår till något helt sjukt, vilket inte heller är bra.
Men att istället inte ha någon empati alls, att man inte känner någon som helst skuld när man sårar någon i sin närhet, man känner inte någon sorg när man förlorar någon i sin närhet, utan ständigt tycker synd om sig själv, det är nog bland det värsta jag vet.

Det var litegrann om mig, hur jag är som person. Nu fortsätter vi med hur jag uppfattar Bea som person:

Bea är en tjej som är väldigt stark. Hon har en extremt stark personlighet, som klarar av mycket skit, utan att bryta ihop totalt vilket jag tycker är en otroligt bra egenskap.
Hon gillar att diskutera saker som nästan alltid handlar om empatiska saker, hon som person är väldigt empatisk måste jag säga.

Bea måste antagligen vara en av de få människor i världen som bryr sig så mycket (om saker i typ fattiga länder, människor som har det svårt osv) som hon i framtiden faktiskt kan påverka, det är hennes mål i livet, att förändra världen på ett gott sätt, det vet jag. Jag både tror och hoppas att hon kan lyckas tack vare sin envishet och sin godhet till andra människor.

Bea är nog tillskillnad från mig mer en person som nöjer sig med vänner, även om endel kan vara falska ibland, göra något misstag hit eller dit, hon kan acceptera det och förlåta vilket jag har svårare för.
Men hon är väldigt lik mig med den saken att hon hatar falska människor, det vet jag mycket väl. Det är nog bland det värsta hon vet, när det är mycket falskhet i hennes närhet som förvånar, som chockar, det klarar hon inte av att se på, hon måste därifrån.

Bea är väldigt självständig som person, hon klarar av mycket själv, gör saker ofta hur bra som helst, hon är helt enkelt en toppenmänniska som jag är oerhört stolt över att jag har i min närhet.

Den stora skillnaden mellan mig och Bea måste nog vara att vi ibland kan se saker olika, trots att jag själv tycker och även många andra att vi är lika till sättet.
Men jag måste faktiskt säga att till utseendet har vi mycket egenskaper som inte är det minsta lika, tex. håret, ansiktsformen, munnen, längden, osv.

Den stora likheten mellan oss är klart våran sjuka humor, haha. Vi har ganska barnslig humor, men vi skrattar åt samma saker :)



Kommentarer
Postat av: Beccaa,

Jättefin blogg! :D Allt bra med er??

Ha det toppen!

2009-07-09 @ 13:59:40
URL: http://perssonrebecca.blogg.se/
Postat av: Beccaa,

Jättefin blogg! :D Allt bra med er??

Ha det toppen!

2009-07-09 @ 14:04:09
URL: http://perssonrebecca.blogg.se/
Postat av: Bea & Veronica

Beccaa:

Tack så mycket! :) Jadå, det är bara bra, trist väder bara, haha själv då?

Detsamma ;D

2009-07-09 @ 14:09:16
URL: http://apieceofsisters.blogg.se/
Postat av: E

sv: haha ellerhur! usch..

2009-07-09 @ 14:21:50
URL: http://wenameit.blogg.se/
Postat av: jennifer

SV:tack detsamma:)

2009-07-09 @ 14:39:20
URL: http://jennifersoderlunds.blogg.se/
Postat av: mathilda

tack så mycket:)

men min design blev ny igår;) så jag är rätt nöjd:)

2009-07-09 @ 14:40:59
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: ELIN

tack detsamma! shit vad vackra ni är!!!

2009-07-09 @ 14:48:45
URL: http://missdoe.blogg.se/
Postat av: ida-mathilda

veronica: Åh, tusen tack! Ja, det är det :) Kroatien är ett helt underbart land och jag rekomenderar er verkligen till att åka. Det är hyffsat billiga priser, människorna är oerhört snälla och trevliga, landskapet är otroligt och värmen är nästan outhärdlig. Precis så som jag vill ha det :)



2009-07-09 @ 15:18:51
URL: http://ballongparaden.devote.se
Postat av: Ida UNG MAMMA OCH NYINFLYTTAD TILL SMÅLANDSVILLA!

sv; tack så hemskt mycket!

2009-07-09 @ 15:20:30
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: E W E Z I

Sv: Tack snälla ni :)! Allt bra?

2009-07-09 @ 15:42:03
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ni verkar ha en härlig utstrålning. Bloggen är så fin och intressant:)

2009-07-09 @ 15:43:26
Postat av: josefine

svar; tack så jättemycket :)

2009-07-09 @ 15:44:34
URL: http://joseflne.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ni verkar ha en härlig utstrålning. Fin och intressant blogg:)

2009-07-09 @ 15:46:49
Postat av: ♥ MeDinA ♥

tack sååå jätte mycket :D, så glad jag blir. jätte sött blogg ni har och jätte sötta ni båda är. ;)

2009-07-09 @ 15:58:40
URL: http://meedo.blogg.se/
Postat av: Drazenka

Jo men det är ju så. Tycker det är otroligt sorgligt, men det är väl så vi människor funkar. När det vi älskar försvinner, det är då vi inser HUR mycket vi älskade det. men men...

2009-07-09 @ 16:33:10
URL: http://sizee.blogg.se/
Postat av: Paulina

Kolla gärna in och kommentera bilderna på min blogg! :D

2009-07-09 @ 17:13:57
URL: http://paulinasphoto.blogg.se/
Postat av: Christel

Är det många som tror att ni är tvillingar? jag tycker inte att ni är så lika, men jag kan inte förstå att den yngsta bara är 16 år! Unbelievable!!!!

2009-07-09 @ 18:06:23
Postat av: Becca

Fantastiskt fina tjejer! Fin blogg föresten:D

2009-07-09 @ 18:14:11
Postat av: Veronica

Elin:

Tack så mycket! :)



Ida-mathilda:

Ja, jag har hört mycket bra om Kroatien, kanske blir en tripp nästa sommar då, haha :)



Ewezi:

Jadå, det är bra :) själv ?



Hanna:

Tack! :) Det värmer!



Medina: Tack så jättemycket! :)



Christel:

Ja, många säger det. Att vi ser likadana ut, ;S Nej jag tycker inte heller att vi är så lika, haha. Visst kan man kanske se att vi är syskon men inte så pass lika.

Haha, många säger sådär :) Men jag tar det som en komplimang varje gång!



Becca:

Tack så mycket! :D



2009-07-09 @ 18:24:06
URL: http://apieceofsisters.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Shopping och Mode
RSS 2.0




























Alltomlinser.se

Erbjudanden24.se
Gratis-guide.se