bloggtips

Tänkte tipsa er läsare om hur man får en mer strukturerad och organiserad blogg :)
Jag (b) har börjat anteckna ideér om blogginlägg i min kalender/anteckningsbok.

Har några som är återkommande, te.x veckans tips, veckans bär osv. Det är sådana inlägg som kommer igen hela tiden. Men jag skriver även upp andra bloggideér, specifika ideér som jag så fint kallar det ;)
Det ploppar upp nya ideér om inlägg som vi skulle kunna skriva hela tiden, på bussen, i skolan, i duschen osv. Men ofta glömmer jag bort ideén. Men nu när jag har denna kalender med mig och ska börja anteckna noggrant i den så är nog chansen väldigt liten att jag glömmer bort.
Tycker att det här är rätt smart, och tror att bloggandet blir både enklare och roligare med lite stuktur på det. För ibland kan vi sitta och verkligen inte komma på vad vi ska skriva om, då är det ju perfekt att ha ett lager med ideér.

(gjorde censur på "specifika ideér", eftersom då kanske någon annan snor ideén innan vi själva har gjort ett inlägg. Vore ju lite synd, eller hur? )


Kommentarer
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Jättesmart idè :)

Jag följer eran blogg på BlogLovin frästen! Ni följde ju min gamla, men nu kanske har lagt till min nya?



Kram!

2009-09-05 @ 11:07:57
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: LIENE

smart!

men jag brukar oftast komma ihåg vad jag tänkt på, hehe, har rätt så bra minne, fast ibland glömmer man avd man tänkt skriva och det är ju tråkigt:/

2009-09-05 @ 12:15:08
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: bitte

brukade åxå göra så i min kalender fast den är slut nu haha så glömmer allt =)

2009-09-05 @ 13:47:33
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera här!

Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Shopping och Mode
RSS 2.0




























Alltomlinser.se

Erbjudanden24.se
Gratis-guide.se